ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ





ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΝΘΟΣ
Παιδιά και πένθος
Συνήθως τα παιδιά έχουν µεγαλύτερη εξοικείωση µε την έννοια του θανάτου, απ’ όσο νομίζουμε. Ο θάνατος υπάρχει µέσα στα παραμύθια, στα παιχνίδια τους και µέσα στην καθημερινή τους ζωή.
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αν και αντιλαμβάνονται την απουσία ενός σημαντικού προσώπου από το περιβάλλον τους, δεν κατανοούν όμως την οριστικότητα του θανάτου. Πιστεύουν, ότι αυτός που πέθανε μπορεί να γυρίσει ή ότι εξακολουθεί να ζει, να σκέπτεται και να αισθάνεται εκεί που βρίσκεται. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας κατανοούν, ότι ο θάνατος είναι ένα µη αναστρέψιμο γεγονός, αλλά πιστεύουν, ότι συμβαίνει µόνο στους άλλους. Οι έφηβοι συνειδητοποιούν, ότι όλοι οι άνθρωποι, όπως και οι ίδιοι, είναι θνητοί. Επίσης, είναι σε θέση να δώσουν μεταφυσικές και συμβολικές ερμηνείες στο θάνατο. Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσουμε, ότι εκτός από την ηλικία, σημαντικό ρόλο στην κατανόηση της έννοιας του θανάτου παίζουν η νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, η προσωπικότητά του, το περιβάλλον όπου ζει, καθώς και οι προσωπικές του εμπειρίες σε σχέση µε το θάνατο.
Tα παιδιά διαθέτουν περιορισμένη δυνατότητα αντοχής του συναισθηματικού πόνου, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να βιώνουν μεγάλες περιόδους πένθους και έτσι θρηνούν κατά διαστήματα - τη μια στιγμή μπορεί να είναι θλιμμένα, την ακριβώς επόμενη να παίζουν ή να γελούν, χωρίς να σημαίνει ότι αδιαφορούν ή ότι έχουν «ξεπεράσει» τη λύπη τους.
Όταν ενημερώσετε το παιδί για τον θάνατο:
- Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως «πέθανε», «θάνατος» και όχι διφορούμενες, ασαφείς εκφράσεις, όπως «χάθηκε», «έφυγε», «τον πήρε ο Θεός», κλπ. Οι διφορούμενες ή ασαφείς εκφράσεις συχνά παρερμηνεύονται, ιδιαίτερα από μικρότερα παιδιά, που δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι ο θάνατος είναι οριστικός.
- Μην ωραιοποιείτε την πραγματικότητα του θανάτου. Η πραγματικότητα, αν και οδυνηρή, δεν αλλάζει. Μπορείτε να εξηγήσετε τι συμβαίνει, όταν πεθαίνει κάποιος, λέγοντας για παράδειγμα, ότι "το σώμα του σταματά να λειτουργεί, η καρδιά του δεν χτυπάει πια, δεν σκέπτεται, δεν αισθάνεται. Βάζουμε το σώμα σ’ ένα κουτί που το λέμε φέρετρο και το θάβουμε στη γη, στο νεκροταφείο". Οι μεταφυσικές ερμηνείες είναι δυσνόητες για τα πολύ μικρά παιδιά, καθώς τα παιδιά έχουν την τάση να κατανοούν αυτά που τους λέμε µε κυριολεκτικό τρόπο. Επομένως, πρώτα θα πρέπει να τα βοηθήσετε να καταλάβουν την οριστική παύση των οργανικών λειτουργιών και το µη αναστρέψιμο του θανάτου (ότι δηλαδή, δε θα ξαναδούμε ποτέ σ’ αυτή τη ζωή αυτόν/αυτήν που πέθανε) και µόνο όταν ρωτήσουν τι συμβαίνει µετά το θάνατο, μoιραστείτε μαζί τους τις προσωπικές σας θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις.
- Δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να εκφράσει τα συναισθήματά του, όποια και αν είναι αυτά. Είναι σημαντικό να νιώθει ελεύθερο να εκφράσει αυτό που αισθάνεται. Σεβαστείτε όμως και τη σιωπή του, όταν επιλέγει να µη μοιραστεί αυτό που νιώθει. ∆ιαβεβαιώστε το, ότι θα είστε πάντα διαθέσιμοι όταν αισθανθεί έτοιμο να μιλήσει.
- Δείξτε κατανόηση και αποδοχή. Ακούστε µε προσοχή χωρίς να το κρίνετε και χωρίς να του λέτε, πώς πρέπει να αισθάνεται ή πώς πρέπει να σκέφτεται. Δείξτε κατανόηση απέναντι σε συναισθήματα θυμού ή αρνητικές σκέψεις που μπορεί να έχει.
- Μοιραστείτε μαζί του και τα δικά σας συναισθήματα και σκέψεις. Μη διστάζετε να κλάψετε μαζί µε το παιδί, εάν έτσι νιώθετε. Η ανταλλαγή αυτή συχνά το βοηθάει να εκφραστεί και να αισθανθεί, ότι δεν είναι µόνο στον πόνο του. Ταυτόχρονα λειτουργείτε ως θετικό πρότυπο, καθώς µε τον τρόπο αυτό το παιδί συνειδητοποιεί, ότι αποδέχεστε και τα δικά σας και τα δικά του οδυνηρά συναισθήματα.
- Επιβεβαιώστε στο παιδί ότι το αγαπάτε. Με λόγια, µε µια αγκαλιά ή µε ένα χάδι δείξτε το ενδιαφέρον και την αγάπη σας. Έτσι, μειώνονται τα έντονα συναισθήματα ανασφάλειας, που συχνά κυριεύουν τα παιδιά που έρχονται αντιμέτωπα µε µια απώλεια.
Σε περίπτωση που έχετε απορίες ή σας προβληματίζει κάποιο σχετικό θέμα, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης του Σχολείου μας (Διευθυντή, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό).
Βιβλιογραφία:
Παπαδάτου, Δ., Μαμαντάκη, Ε., Παπάζογλου, Ε., Ράλλη, Ε. και Νίλσεν, Μ. (2008). Στηρίζοντας το παιδί που θρηνεί τον θάνατο του αγαπημένου προσώπου. Αθήνα: Μέριμνα.
Webb, N. B. (2010).The child and death.In N. B. Webb, Helping Bereaved Children: A Handbook for Practitioners, 3rd Edition (pp.3-21). New York: The Guilford Press.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΣΤΙΣ ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ
Αγαπητοί γονείς,
Σας ενημερώνουμε ότι, λόγω της διενέργειας των εκλογών για την ανάδειξη των Περιφερειακών και Δημοτικών αρχών της 8ης Οκτωβρίου 2023, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 6 Οκτωβρίου 2023 και τη Δευτέρα 9 Οκτωβρίου 2023.
Επισημαίνεται ότι σε όσες περιφέρειες ή δήμους θα διεξαχθεί επαναληπτική ψηφοφορία την Κυριακή 15 Οκτωβρίου 2023, δεν θα λειτουργήσουν τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την Παρασκευή 13 Οκτωβρίου 2023 και τη Δευτέρα 16 Οκτωβρίου 2023 αντίστοιχα.
ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2023 - 2024
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Ο Αγιασμός για τη νέα σχολική χρονιά (2023-24) θα γίνει τη Δευτέρα 11 Σεπτεμβρίου 2023 στις 8:30΄ π.μ.
Οι μαθητές θα προσέλθουν στο σχολείο από 8.10΄ - 8.25΄ π.μ.
Τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο με τις τσάντες τους και θα ανεβούν στις τάξεις τους, μετά τον αγιασμό, για να παραλάβουν τα βιβλία τους.
Τα παιδιά της Α΄ τάξης θα προσέλθουν στο σχολείο με τους γονείς τους χωρίς τσάντες.
Με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών, γονείς και παιδιά της Α΄ τάξης, θα εισέλθουν στον προαύλιο χώρο, για να παραστούν στην τελετή του Αγιασμού. Οι υπόλοιποι γονείς θα παραμείνουν εκτός προαυλίου στο χώρο του πεζόδρομου.
Η αποχώρηση των παιδιών θα γίνει υποχρεωτικά με τη συνοδεία του γονέα ή του κηδεμόνα τους ως εξής.
- Α΄ και Β΄ τάξη στις 10.00΄ π.μ. από την πίσω πόρτα της αυλής (οδός Δημοκρατίας)
- Γ΄ και Δ΄ τάξη στις 10.00΄ π.μ. από την κεντρική πόρτα (Πεζόδρομος)
- Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη στις 10.10΄ π.μ. από την κεντρική πόρτα (Πεζόδρομος)
Κανένας μαθητής δεν θα αποχωρήσει μόνος του.
Παρακαλούμε πολύ να παρακολουθείτε την ιστοσελίδα του σχολείου μας και τα e-mail σας, για όλες τις νέες ανακοινώσεις.
Ο Σύλλογος Διδασκόντων Ο Διευθυντής
Τσαγκαράκης Εμμανουήλ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ
Τεταρτη 13 Σεπτεμβρίου 2023 ώρα 18:30
|
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ - ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ |
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ |
|
Οργάνωση: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ – 8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ- ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
|
|
“Σχέσεις σεβασμού και εμπιστοσύνης στο σύστημα σχολείο – οικογένειας ”
Οικονομοπούλου Αγγελική, Ψυχολόγος Μsc Πρεκετέ Ιωάννα, Κοινωνική Λειτουργός |
|
|
|
8ο Δημοτικό Σχολείο Αγίων Αναργύρων, Λ. Δημοκρατίας 306
Πληροφορίες: Κέντρο Κοινότητας, Ι. Μέρλα & Λ. Δημοκρατίας, Άγ. Ανάργυροι Τηλ. Επικοινωνίας: 2132039935
|
Διαδικασία εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-2024
Σε συνέχεια της με αρ. πρωτ. 45239/Δ2/20-04-2023 εγκυκλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ. με θέμα: «Διαδικασία
εισαγωγής μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023-
2024» σας ενημερώνουμε για τα εξής:
Η διαδικασία για την επιλογή των μαθητών που θα φοιτήσουν στην Α΄ τάξη των Μουσικών
Γυμνασίων θα πραγματοποιηθεί τις εργάσιμες ημέρες από 19 έως 22 Ιουνίου 2023 και θα ξεκινήσει
ταυτόχρονα σε όλα τα Μουσικά Σχολεία τη Δευτέρα 19 Ιουνίου 2023 και ώρα 10.00 με τη γραπτή
εξέταση των υποψηφίων [ακρόαση ηχητικού δίσκου (cd)].
Μετά την ολοκλήρωση της γραπτής εξέτασης η διαδικασία εισαγωγής θα συνεχιστεί την ίδια
ημέρα με την εξέταση των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή. Αναλόγως του αριθμού των
αιτήσεων η διαδικασία της εξέτασης των υποψηφίων από την αρμόδια επιτροπή δύναται να
διαρκέσει έως την 22η Ιουνίου 2023.
Για το πρόγραμμα των εξετάσεων, τα θέματα των εξετάσεων, τη βαθμολόγηση και τις εγγραφές
των μαθητών ισχύει η με αρ. πρωτ. 20923/Δ2/23-02-2021 Υ.Α. «Λειτουργία Μουσικών Σχολείων»
(Β΄ 878).
Για περισσότερες πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στα Μουσικά
Σχολεία της περιοχής τους.