Εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2024-2025
8ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓ. ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ
Πληροφορίες: 2128098399
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ 2024 - 2025
Οι εγγραφές για το Σχολικό Έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν στο σχολείο μας από Παρασκευή 1 Μαρτίου έως και Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024 κατόπιν ραντεβού. Για το κλείσιμο ραντεβού, μπορείτε να επικοινωνείτε καθημερινά με το σχολείο, στο τηλέφωνο 2128098399, από τις 08:30 – 9:30
Για την εγγραφή χρειάζονται τα παρακάτω δικαιολογητικά:
α. Βιβλιάριο υγείας του παιδιού.
β. Αποδεικτικό στοιχείο (μισθωτήριο σπιτιού, λογαριασμός ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ, που εκδίδεται στο όνομα του πατέρα ή της μητέρας του μαθητή) με βάση το οποίο ελέγχεται η διεύθυνση κατοικίας.
γ. Βεβαίωση φοίτησης που εκδίδεται από το Νηπιαγωγείο που φοιτά τώρα το παιδί.
δ. Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ). (Το Α.Δ.Υ.Μ. συμπληρώνεται από παιδίατρο ή γενικό ιατρό. Καλό είναι να φροντίσετε να πάτε έγκαιρα στο γιατρό, για να το προσκομίσετε κατά την εγγραφή).
ε. Για τους αλλοδαπούς μαθητές απαιτείται ληξιαρχική πράξη γέννησης ή ομοειδές πιστοποιητικό επίσημα μεταφρασμένο.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Με μεγάλη επιτυχία πραγματοποιήθηκαν στο σχολείο μας δύο σεμινάρια πρώτων βοηθειών. Το πρώτο αφορούσε τους μαθητές της ΣΤ΄ τάξης και το δεύτερο τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μας. Ευχαριστούμε θερμά την Ελληνική Εταιρεία Επείγουσας Προνοσοκομιακής Φροντίδας (www.eeepf.gr) για την εθελοντική της προσφορά και για την άμεση ανταπόκρισή της.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤ΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΙΚΗ ΦΡΟΥΡΑ
Την Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2024, με την ΣΤ΄ τάξη του σχολείου μας, επισκεφθήκαμε το χώρο της Προεδρικής Φρουράς. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την ιστορία της φρουράς, για τις φορεσιές των ευζώνων, για το μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη και για τον τρόπο φύλαξής του. Στη συνέχεια περάσαμε έξω από το Προεδρικό Μέγαρο, μπήκαμε στον Εθνικό Κήπο και κατευθυνθήκαμε στο Μνημείο του Αγνώστου Στρατιώτη για να δούμε την αλλαγή των ευζώνων. Ήταν μια υπέροχη εμπειρία για τα παιδιά που θα τους μείνει αξέχαστη.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ





E-TWINNING CHRISTMAS PROJECT
Το σχολικό έτος 2023 - 2024 το σχολείο μας συμμετέχει για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα e-twinning με τα τμήματα Δ1, Ε1, Ε2. Τα παιδιά συγκέντρωσαν πληροφορίες για τα χριστουγεννιάτικα έθιμα του τόπου μας και έγραψαν επιστολές στα αγγλικά με πολλή αγάπη και μεράκι, σε μαθητές από διάφορες χώρες της Ευρώπης, για να μοιραστούν μαζί τους τα έθιμα αυτά. Οι μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων έκαναν το ίδιο για τα δικά τους ήθη και έθιμα. Λίγο πριν από τα Χριστούγεννα άρχισαν να καταφθάνουν στο σχολείο μας γράμματα από την Πολωνία, την Σλοβενία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, τη Γαλλία, τη Σλοβακία, την Τσεχία, την Ισπανία, τη Γερμανία. Οι μαθητές διάβασαν τα γράμματα σε ομάδες και μοιράστηκαν την εμπειρία τους με τους συμμαθητές τους.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλους τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα, τους εκπαιδευτικούς που βοήθησαν και στήριξαν αυτή την προσπάθεια, στην κα Ίριδα για τις υπέροχες φωτογραφίες και φυσικά στην κα Δώρα Παπακώστα ως υπεύθυνη του προγράμματος.
Πατήστε εδώ για να δείτε το βίντεο.
ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΠΕΝΘΟΣ
Παιδιά και πένθος
Συνήθως τα παιδιά έχουν µεγαλύτερη εξοικείωση µε την έννοια του θανάτου, απ’ όσο νομίζουμε. Ο θάνατος υπάρχει µέσα στα παραμύθια, στα παιχνίδια τους και µέσα στην καθημερινή τους ζωή.
Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, αν και αντιλαμβάνονται την απουσία ενός σημαντικού προσώπου από το περιβάλλον τους, δεν κατανοούν όμως την οριστικότητα του θανάτου. Πιστεύουν, ότι αυτός που πέθανε μπορεί να γυρίσει ή ότι εξακολουθεί να ζει, να σκέπτεται και να αισθάνεται εκεί που βρίσκεται. Τα παιδιά σχολικής ηλικίας κατανοούν, ότι ο θάνατος είναι ένα µη αναστρέψιμο γεγονός, αλλά πιστεύουν, ότι συμβαίνει µόνο στους άλλους. Οι έφηβοι συνειδητοποιούν, ότι όλοι οι άνθρωποι, όπως και οι ίδιοι, είναι θνητοί. Επίσης, είναι σε θέση να δώσουν μεταφυσικές και συμβολικές ερμηνείες στο θάνατο. Ωστόσο, θα πρέπει να τονίσουμε, ότι εκτός από την ηλικία, σημαντικό ρόλο στην κατανόηση της έννοιας του θανάτου παίζουν η νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη του παιδιού, η προσωπικότητά του, το περιβάλλον όπου ζει, καθώς και οι προσωπικές του εμπειρίες σε σχέση µε το θάνατο.
Tα παιδιά διαθέτουν περιορισμένη δυνατότητα αντοχής του συναισθηματικού πόνου, που σημαίνει ότι δεν μπορούν να βιώνουν μεγάλες περιόδους πένθους και έτσι θρηνούν κατά διαστήματα - τη μια στιγμή μπορεί να είναι θλιμμένα, την ακριβώς επόμενη να παίζουν ή να γελούν, χωρίς να σημαίνει ότι αδιαφορούν ή ότι έχουν «ξεπεράσει» τη λύπη τους.
Όταν ενημερώσετε το παιδί για τον θάνατο:
- Χρησιμοποιήστε τις σωστές λέξεις. Χρησιμοποιήστε λέξεις όπως «πέθανε», «θάνατος» και όχι διφορούμενες, ασαφείς εκφράσεις, όπως «χάθηκε», «έφυγε», «τον πήρε ο Θεός», κλπ. Οι διφορούμενες ή ασαφείς εκφράσεις συχνά παρερμηνεύονται, ιδιαίτερα από μικρότερα παιδιά, που δυσκολεύονται να κατανοήσουν ότι ο θάνατος είναι οριστικός.
- Μην ωραιοποιείτε την πραγματικότητα του θανάτου. Η πραγματικότητα, αν και οδυνηρή, δεν αλλάζει. Μπορείτε να εξηγήσετε τι συμβαίνει, όταν πεθαίνει κάποιος, λέγοντας για παράδειγμα, ότι "το σώμα του σταματά να λειτουργεί, η καρδιά του δεν χτυπάει πια, δεν σκέπτεται, δεν αισθάνεται. Βάζουμε το σώμα σ’ ένα κουτί που το λέμε φέρετρο και το θάβουμε στη γη, στο νεκροταφείο". Οι μεταφυσικές ερμηνείες είναι δυσνόητες για τα πολύ μικρά παιδιά, καθώς τα παιδιά έχουν την τάση να κατανοούν αυτά που τους λέμε µε κυριολεκτικό τρόπο. Επομένως, πρώτα θα πρέπει να τα βοηθήσετε να καταλάβουν την οριστική παύση των οργανικών λειτουργιών και το µη αναστρέψιμο του θανάτου (ότι δηλαδή, δε θα ξαναδούμε ποτέ σ’ αυτή τη ζωή αυτόν/αυτήν που πέθανε) και µόνο όταν ρωτήσουν τι συμβαίνει µετά το θάνατο, μoιραστείτε μαζί τους τις προσωπικές σας θρησκευτικές ή φιλοσοφικές πεποιθήσεις.
- Δώστε στο παιδί τη δυνατότητα να εκφράσει τα συναισθήματά του, όποια και αν είναι αυτά. Είναι σημαντικό να νιώθει ελεύθερο να εκφράσει αυτό που αισθάνεται. Σεβαστείτε όμως και τη σιωπή του, όταν επιλέγει να µη μοιραστεί αυτό που νιώθει. ∆ιαβεβαιώστε το, ότι θα είστε πάντα διαθέσιμοι όταν αισθανθεί έτοιμο να μιλήσει.
- Δείξτε κατανόηση και αποδοχή. Ακούστε µε προσοχή χωρίς να το κρίνετε και χωρίς να του λέτε, πώς πρέπει να αισθάνεται ή πώς πρέπει να σκέφτεται. Δείξτε κατανόηση απέναντι σε συναισθήματα θυμού ή αρνητικές σκέψεις που μπορεί να έχει.
- Μοιραστείτε μαζί του και τα δικά σας συναισθήματα και σκέψεις. Μη διστάζετε να κλάψετε μαζί µε το παιδί, εάν έτσι νιώθετε. Η ανταλλαγή αυτή συχνά το βοηθάει να εκφραστεί και να αισθανθεί, ότι δεν είναι µόνο στον πόνο του. Ταυτόχρονα λειτουργείτε ως θετικό πρότυπο, καθώς µε τον τρόπο αυτό το παιδί συνειδητοποιεί, ότι αποδέχεστε και τα δικά σας και τα δικά του οδυνηρά συναισθήματα.
- Επιβεβαιώστε στο παιδί ότι το αγαπάτε. Με λόγια, µε µια αγκαλιά ή µε ένα χάδι δείξτε το ενδιαφέρον και την αγάπη σας. Έτσι, μειώνονται τα έντονα συναισθήματα ανασφάλειας, που συχνά κυριεύουν τα παιδιά που έρχονται αντιμέτωπα µε µια απώλεια.
Σε περίπτωση που έχετε απορίες ή σας προβληματίζει κάποιο σχετικό θέμα, μπορείτε να απευθυνθείτε στην Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης του Σχολείου μας (Διευθυντή, εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής, ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό).
Βιβλιογραφία:
Παπαδάτου, Δ., Μαμαντάκη, Ε., Παπάζογλου, Ε., Ράλλη, Ε. και Νίλσεν, Μ. (2008). Στηρίζοντας το παιδί που θρηνεί τον θάνατο του αγαπημένου προσώπου. Αθήνα: Μέριμνα.
Webb, N. B. (2010).The child and death.In N. B. Webb, Helping Bereaved Children: A Handbook for Practitioners, 3rd Edition (pp.3-21). New York: The Guilford Press.